Keerpunt
merkidentiteit
& online platform

  • Strategie

  • Brand identity

  • Logo design

  • Webdesign

  • Web development

  • Copywriting

Keerpunt helpt jongeren los te komen uit de greep van gedwongen criminaliteit. The Projects transformeerde het bureaucratisch aandoende concept tot een dynamisch platform gericht op deze specifieke doelgroep. Rauwe zwart-wit fotografie, vette letters, bondige teksten, grove illustraties, veel animaties en grassroots content sluiten aan bij de beleving van de veelal laaggeletterde slachtoffers. De merkidentiteit die we ontwikkelden omvat niet alleen de visuele stijl inclusief het logo. The Projects dacht ook mee over de nieuwe merknaam, pay-off, brandstory en content strategie. Bovendien bouwden we samen met Emonks een prachtige website en ontwierpen we uitingen voor een ouderwetse straatcampagne met wildplakposters, stickers, flyers en straatplakkaten.

Uiteraard zal het zwaartepunt komen te liggen op actieve social media outreach om deze moeilijk te bereiken doelgroep te verleiden de stap van hun leven te zetten. Men kan chatten met deskundige hulpverleners, verhalen van andere jongeren lezen en zich laten inspireren door filmpjes die we gaan maken met bekende rappers en sporters die met dezelfde uitdagingen hebben geworsteld. Het Keerpunt project is een initiatief van Fier! en wordt gefinancierd door het Ministerie van Justitie. De komende twee jaar zal steeds meer content worden ontwikkeld en campagne worden gevoerd. We zijn trots dat we partner mogen zijn van dit belangrijke platform.

Volgende
Volgende

Re-branding cultuurfonds Oog op de Natuur