Joannusmolen
re-branding

  • Strategy

  • Brand identity

  • Copywriting

  • Logo Design

  • Packaging design

Biologisch food merk Joannusmolen wilde de stap maken van natuurwinkels naar reguliere supermarkten. Joannusmolen was in 1982 de eerste biologische meelproducent van Nederland, maar bleef lang onzichtbaar voor de nieuwe bewuste consument. Hoog tijd dus om hun welverdiende graantje mee te pikken van de groeiende biologische markt. The Projects deed marktonderzoek, scherpte de kernwaarden aan, bedacht de nieuwe pay-off ‘Food lovers since 1982’, schreef de nieuwe brand story en alle productteksten, ontwierp een nieuwe visual identity en zette een solide basis neer voor de vijf belangrijkste productlijnen.

Met de visualisatie van de groeven in een molensteen haakt het nieuwe logo subtiel aan op de oorsprong van Joannusmolen als molenaar en benadrukken we het ambachtelijke en authentieke karakter van het merk. Patronen van diverse graankorrels en ingrediënten verwijzen speels naar de kernproducten van de fabrikant. Met hun nieuwe merkidentiteit en packaging design voor organic plant-based meals, plant-based snacks, biologische ontbijtproducten en bakproducten is Joannusmolen nu klaar om de wereld te veroveren. Daar wordt niet alleen jijzelf blijer en gezonder van, ook moeder aarde zal je dankbaar zijn. Zoals we zeggen op elke verpakking: ‘Happy people, Happy planet’. En een hele happy klant :)

Vorige
Vorige

Merk ontwikkeling Enduura circulaire keukens

Volgende
Volgende

Packaging design CHCLT fairtrade chocolate