Unikwartier
citymarketing
campagne

  • Strategie

  • Media

  • Art direction

  • Grafische vormgeving

  • Copywriting

  • Fotografie (i.s.m. Annelien Nijland)

  • Video (i.s.m. Ryan Oduber)

Citymarketing campagne om de coolste buurt van Utrecht op de kaart te zetten. Vier pijlers die kenmerkend zijn voor het Unikwartier (of Universiteitskwartier) vormen de basis van de campagne uitingen: design, cultuur, horeca en ambacht. Met een multi-channel branding campagne - outdoor abri's, indoor affiches, advertenties in culturele magazines en regionale media - verleidden we bezoekers de kleine stap te maken naar deze onontdekte parel nét naast het mainstream winkelgebied.

Het creatieve en kleinschalige karakter van deze bruisende wijk in Utrecht wordt verbeeld met prachtige fotoportretten van ondernemers (Annelien Nijland) en verwoord in bijzondere interviews door journalist Pam van der Veen. Bij elke pijler selecteerden we een aansprekend sleutelfiguur uit de wijk om te figureren op affiches en advertenties.,Ook is een gezamenlijk online platform gecreëerd voor en door de ondernemers met ruim tachtig portretten, een event kalender en regelmatige stories op de website en social media.

The Projects bedacht de complete campagne en voerde de regie en art-direction over alle partijen en creaties..

Vorige
Vorige

Concept en design van shopping app

Volgende
Volgende

Bearley - Fashion Prints urban streetwear kledingmerk